Publicat de: adidobre | Decembrie 17, 2013

Jurnal de ghetou. Vine Crăciunul în Mexic

Am apelat din nou la vechiul mei laptop. De fapt un minilaptop, care mi-a fost prieten de nădejde în ultimii ani. L-am avut alături inclusiv în Noua Zeelandă, acum mai bine de doi ani. Cu ajutorul lui mi-am pus pe acest blog toate gândurile mele de la capătul lumii. Mi-a stricat însă ochii. E mic, mic de tot. Aproape cât noul meu telefon, Samsungul Note 2, pentru achiziţionarea căruia am făcut sacrificii aproape supraomeneşti. Laptopul ăsta însă are mai multe funcţii în ceea ce priveşte scrisul decât frumosul şi minunatul meu telefon.
Pentru a doua oară în ultimile cinci luni, calculatorul luat acum un an de la bunul meu prieten Christian Clemens s-a fărâmat. De fapt alimentatorul monitorului. Şi acesta e un motiv care m-a făcut să nu mai intru pe blog în ultima perioadă. Am căutat soluţii. N-am găsit. Voi încerca să împrumut un monitor de la unul dintre multele calculatoare libere din redacţie. Să văd dacă e compatibil cu calculatorul meu.
Am rămas în urmă cu scrisul. Aş fi vrut să scriu despre o mulţime de lucruri. Despre debutul meu ca amfitrion al unui eveniment monden, despre situaţia din Mexic, despre fabulosul meci Petrolul – Vaslui din Cupa României, când am simţit că mă lasă inima. Câte aş fi vrut să scriu. La neajunsurile tehnice s-a adăugat eterna lipsă de timp.
Vine Crăciunul! Mai e fix o săptămână. Fetele şi-au dorit telefoane noi, aşa că am vorbit cu Moş Crăciun, i-am dat bani şi s-a rezolvat. Larisa şi Alexandra m-au rugat să vorbesc cu Moşul să se grăbească. Nu mai au răbdare. Cadourile sunt deja în Mexic! Stau cuminţi sub brăduţul cumpărat anul trecut de la Obi şi care a stat împodobit în tot acest timp. Zilele trecute l-am scuturat de praf, iar fetele l-au redecorat.
E al doilea Crăciun în Mexic. Sper din tot sufletul să fie şi ultimul. Ajunge. După 1 ianuarie voi face o schimbare. E obligatoriu. Nu mai merge astfel. Nici cu Mexicul, nici cu serviciul. În seara asta am fost la Biblioteca Naţională, la o conferinţă de presă. M-am reîntâlnit cu un vechi jurnalist, leat cu mine. M-a întrebat cât mai câştig. I-am spus. S-a aşezat pe un scaun şi mi-a zis: „Tati, îmi e rău. Cum dracului te descurci?”. N-am ştiut ce să-i răspund. Mi s-a făcut brusc ruşine. Ruşine pentru faptul că mă complac într-o situaţie fără ieşire. Ruşine pentru faptul că n-am curaj să fac ceva să ies din asta. Avea dreptate doamna Anişoara când îmi spunea: „Nu eşti în stare de nimic. Singur, eşti mort…”.
Mă uit la digi sport, postul ăla la care încerc să ajung de când s-a deschis. Am oprit sonorul, nu suport comentariul. E Sunderland – Chelsea. Minutul 128, sud-coreanul Ki Sung-Yueng a făcut 2-1 pentru Sunderland. Pe băiatul ăsta l-am comentat la Sport 1 pe vremea când juca la Celtic. Mereu am spus că e un fotbalist adevărat. Iar el mi-a arătat din nou că aşa e.
Mâine sunt „cap limpede” la ziar. O muncă în plus. Nu trebuie să duc fetele la şcoală, le duce doamna Anişoara, aşa că mă voi trezi puţin mai târziu.
Încerc să mă las de ţigări. În ultimele cinci zile n-am cumpărat decât un pachet de ţigări. E ceva. Au fost zile în care n-am fumat decât una-două ţigări. Nu e uşor să te laşi. Oricum, mă simt mult mai bine.
Zilele trecute vorbeam pe mess cu o fostă prietenă, „victimă” a unuia dintre puţinele mele derapaje amoroase din ultimii 14 ani. Femeia caută în continuare fericirea absolută. I-am urat succes. M-am săturat să-i tot explic, aducându-i argumente inatacabile că aşa ceva nu există. Mai ales după o anumită vârstă.
În Mexic, lumea se pregăteşte să întâmpine Crăciunul. Cum poate fiecare. Se spală geamurile, se bat covoarele, nevestele. Oamenii bat tot ce apucă. Cei mai mulţi dintre locuitorii Mexicului îşi plâng de milă. Înjură guvernul, înjură preşedintele, îşi blesteamă soarta. Sunt aceiaşi oameni care s-au dus şi au votat cu două mâini „schimbarea” la ultimele alegeri.
Gata, mă bag la somn. Mâine sunt „cap limpede”.

PS: la HBO rulează filmul „Celula 211”. A mea e „207”!

Responses

  1. Chiar mă întrebam de ce nu ai mai scris o perioadă. Spor!


Lasă un răspuns

Categorii

