Publicat de: adidobre | Mai 8, 2013

Familia? Subiect greu!

Andrei Crăciun, favoritul meu, anunţa ieri, pe la prânz, pe „feisbuc”, că merge, n-am înţeles exact unde, să modereze o discuţie despre familie. Şi a cerut ajutor. Avea nevoie de câteva întrebări pe care să le pună apoi invitaţilor. Greu subiect, ăsta cu familia, pe bune! I-am promis că am să mă gândesc la câteva, dar nu pe „perete”, ci pe „privat”.
„Tati, să deschidem aici cutiuţa Pandorei”, mi-a zis Andrei. Am refuzat.
Apoi m-am pus pe scris şi a ieşit până la urmă o tocăniţă. Mi-am şi cerut scuze. Iat-o!
PS: e exact cum am redactat-o, fără nimic în plus!

Iată monologul! De fapt, materialul trimis lui Andrei Crăciun!

Familia?
Subiect greu!

Care ar fi definiţia familiei? Ce înţelegeţi prin familie?
Evoluţia familiei de-a lungul timpului.
Tipul de familie, în funcţie de societate. Pentru că una e familia în România, alta în Germania, alta în Grecia, alta în Afganistat.

Rolul familiei în societate.

Structura familiei în România
– multă vreme, cam până în 1947, femeile în România se ocupau în principal cu creşterea copiilor şi cu treburile gospodăreşti.
– după 1947, femeia a început să muncească şi în afara gospodăriei; statul comunist le-a luat pământul ţăranilor, iar munca la oraş, în fabricile şi uzinele patriei, le-au deschis noi perspective
– a venit apoi decretul din 1966 parcă, cel care a interzis avorturile, iar femeia s-a întors la cratiţă şi la îngrijit copii
– după 1989, în România a izbucnit Revoluţia Sexuală pe care Occidentul a cunoscut-o încă din anii 60
– femeia a devenit din ce în ce mai independentă; nu i-a mai păsat de familie aşa cum se întâmpla înainte de 89; şi-a găsit cu uşurinţă serviciu; a avut, la un moment dat, condiţii egale de competiţie cu bărbatul
– aşa a apărut familia modernă: bonă la copii, menajeră, etc
– influenţele externe, TV-ul în special, excursiile afară, acolo unde oamenii sunt mult mai libertini, unde sexul oral nu se consideră sex!
– oamenii au devenit mai egoişti, preocupaţi în special de confortul propriu
– e la modă să ai o amantă; fidelitatea e considerată o idioţenie, apanajul fraierilor
– nu mergi la curve? eşti catalogat bou! nu ai amant, ţi-o tragi doar cu bărbatul? eşti catalogată drept proastă…
– numărul divorţurilor este într-o creştere dramatică; uşurinţa cu care te poţi pişa pe partenerul de viaţă e incredibilă
– de ce să-şi mai întemeieze cineva o familie? pentru ce? să le urle puradeii în cap, să li se lase lor sânii din cauza alăptatului, să nu îşi mai satisfacă poftele? e mult mai simplu să avem o relaţie, ne-o tragem şi la gară; există „n” metode contraceptive, „n” oameni gata să înceapă o altă relaţie, „n” posibilităţi; şi, atunci, la ce bun o familie?
– oamenii, şi ei, şi ele, se tem să mai întemeieze o familie; fug de responsabilităţi; e mult mai dulce viaţa cu telecomanda în mână, cu sticla lângă fotoliul şi cu site-ul de pipiţe deschis; cu 100 de lei ai rezolvat problema; iar fata aia pe care ai plătit-o nu te sună să-ţi spună că îi e dor de tine, să te certe că nu i-ai cumpărat un cadou, să te întrebe pe unde ai umblat…
– familia e în prezent o „frână”, în opinia multora, în calea dezvoltării profesionale, a atingerii „target”-urilor individuale

Cum văd eu familia? Eu, un fundamentalist, un taliban în această privinţă, la acest capitol. Unul căruia i s-a luat brusc şi agresiv dreptul de a avea o familie de către o femeie mult prea dornică de libertate, dar o libertate ciudată.
– Familia e, aşa cum îţi ziceam acum câteva minute, ca o cetate, în care fiecare are rolul său, un stup de albine, dacă vrei, o wikipedia! O cetate în care regulile de bază sunt dragostea, respectul, dialogul şi încrederea în ceilalţi. Când astea dispar, din diverse motive, atunci totul se duce de râpă.
– familia e mediul în care copiii se pregătesc pentru viaţă. Ceea ce văd în „cetatea” lor, aia vor face mai departe
– meseria de părinte e cea mai a dracului din lume! e meseria cu cea mai mare responsabilitate
– familia, tati, e locul unde ar trebui (Atenţie, nu am spus „trebuie”!) să-ţi găseşti liniştea, echilibrul, unde să-ţi încarci bateriile pentru luptele pe care le dăm zi de zi.
– familia nu înseamnă neapărat compromisuri; înseamnă inteligenţă, isteţimea de a trece peste micile probleme, care pot deveni, în cazul în care nu sunt administrate cu grijă, mari probeleme.
– familia trebuie să reprezinte, global vorbind acum, „fabrica” de cetăţeni ai unei ţări, ai unei societăţi. Tocmai de aceea societatea ar trebui, dar din păcate nu o face, să protejeze familia. Să o protejeze de tot ceea ce înseamnă pericole de moarte ale unei familii. Sunt multe aici.

PS:
Tati, e mult de vorbit pe tema asta! Tot ce am scris aici, plus ce o să îmi mai treacă prin cap până diseară, poate arunc pe blog, mai ales că n-am mai scris de mult
Oricum, cred că am luat-o rău pe arătură! Nu ştiu dacă te ajută tot ceea ce am scris eu aici.

Responses

  1. Cat adevar este in ceea ce spui, este crudul adevar al realitatii noastre, totul s-a denaturat pana si institutia numita familie.Ceea ce am vazut la parintii nostri a devenit istorie.

  2. Amar, trist si adevarat ce traim! Bunicii mei nu aveau in vocabular cuvantul „despartire” si au trait impreuna aproape 70 de ani! Saptezeci, am scris bine! Avam sa aflam doua generatii mai tarziu ce inseamna, si sa ni se para ca asta-i normalitatea. Cred ca Dumnezeu a fost pentru ei temelia. Oare temelia noastra care-i? Ca prea se surpa!

  3. Avem nevoie de postarile dumneavoastra, trebuie sa nu ne uitam trecutul, trebuie sa ne educam generatiile viitoare.Pentru binele societatii postati in continuare.

    XanaX

  4. Răbufneşte ceva din scrierea dvs. dar nu vă pot condamna! Şi pe mine mă deranjează când mi se spune că m-a lăsat pentru una mai tânără şi … dornică de libertate, deşi nu-i chiar aşa! Aş preciza însă ceva: nu este adevărat că femeii nu i-a mai păsat de familie, aşa „au devenit” vremurile; bărbaţii nu au mai putut să îşi întreţină singuri familia, şi atunci … mult de vorbit! Dar fiecare trăieşte câte o experienţă, eu, după experienţa mea spun răspicat: în societatea actuală, căsătoria este o instituţie depăşită!

  5. a venit cupa la Ploiesti!

  6. Multi nu mai fac diferenta dintre viata reala si cea virtuala.
    Familia este un element virtual.
    Real este necesitatea fiziologica, psihologica si cea reala de a avea o pereche sexuala si de viata cu care sa abordezi problemele reale.
    Da, dar noua ne place mai mult idea virtuala decat greutatile reale si asta pt ca asa suntem educati.
    Dar hai sa fim onesti si sa vedem ca monogamia nu este ceva Natural ci ceva fortat de o anumita educatie.
    In acest context familia devine doar o relatie de necesitate economica si aia nu e obligatorie.
    Important este sa fim onesti cu noi si in observatiile noastre si sa acceptam adevarul Naturi.


Lasă un răspuns

Categorii

