Publicat de: adidobre | Martie 28, 2013

BMW X6 M 50D. Ce maşină!

X6(Material apărut în ediţiilea print şi online de sâmbătă, 10 martie 2013, ale cotidianului Evenimentul zilei)
Nemţii de la BMW au făcut ce au făcut şi au mai scos ceva cu care să se mândrească

Maşina cu care m-am plimbat prima oară în viaţa mea a fost o Dacia 1.100. Nu îmi amintesc să fi fost alta. Dacia era a familiei Barbu, de la „trei”, iar plimbarea se rezuma la parcurgerea distanţei de la intrarea în curtea blocului şi până în garajul din PFL în care se odihnea minunea pe patru roţi. Nu erau mai mult de 10-12 metri, dar pentru noi părea echivalentul drumului de la Pământ la Lună. Plimbarea asta zilnică devenise un ritual pentru toţii copiii de pe scară. Stăteam atârnaţi de gard în aşteptarea momentului în care ne puteam urca într- un automobil adevărat. Ne venea rândul la treipatru zile. Ţin minte şi acum scaunele alea din piele negre, schimbătorul de viteze lung, bordul care imita lemnul. Era fabuloasă!

„Unde naiba o parchez?”
Puţini români aveau o maşină la sfârşitul anilor ’60 – începutul anilor ’70. Trebuia musai să existe două salarii în casă, şi alea babane. O moştenire era şi ea obligatorie. La patru decenii de la plimbările cu Dacia familiei Barbu de la „trei”, am avut ocazia să testez o maşină despre care gemenele mele de opt ani şi jumătate au spus că este „o navetă spaţială”. „Stăpânul” maşinii mi-a zis că e cel mai rapid SUV Diesel din istorie! Frumoasă caracterizare. E vorba de BMW X6 M50D. „Maşina are pre ţul de catalog de 111.860 de euro”, îmi spune Alex, omul care mi-a dat-o în primire, şi, fără să mă dădăcească, mi-a pus în mână cheia maşinii. Mi se face rău! „Unde naiba o parchez la noapte?”, e prima întrebare care îmi vine în minte. În cartier, unde locuiesc, nici gând.

381 de cai putere
Am auzit oameni spunând: „Nu îmi place X6”. Şi nu cred că la mijloc a fost chestia aia cu strugurii, ci, pur şi simplu, una de gust. Mie unul X6 mi se pare o operă de artă. Cei de la BMW au reuşit să-i dea o formă inconfundabilă. Îi dau roată. O studiez, ascult ultimele sfaturi, după care urc la volan. Scaunul are o sumedenie de reglaje, dar nu îţi prinzi urechile în ele. La fel şi bordul, comenzile de pe volan. Nici nu îţi vine să crezi că un asemenea „monstru”, complicat la prima vedere, poate fi totuşi atât de simplu. Am întrebat cum se porneşte, după care am demarat, încercând să descopăr maşina de unul singur. Motorul de 3.000 de cmc, de 2.993 mai precis, rulează ca unul de 1 litru pe benzină. „Inima” de la X6 M50D e Tri-turbo. Adică supralimentarea se face cu ajutorul a trei turbine! Asta şi eplică puterea acestui motor, atenţie, 381 de CP!

Împânzită de camere
Din păcate, în România nu te prea poţi bucura de performanţele acestui „monstru”. Nu ai unde. Pe recent deschisa autostradă Bucureşti – Ploieşti, chiar pe sectorul cu trei benzi pe sens, ai reducere de viteză! Maximum 100 de kilometri pe oră! Poliţia stă la pândă şi nu iartă nimic. Pe autostradă am descoperit ceva foarte interesant. Dacă rulezi cu „pilotul automat” activat şi ajungi din spate o maşină care are o viteză inferioară, BMW-ul reduce elanul şi te ţine la distanţă. Cum ai schimbat banda, maşina o zbugheşte la cât ai programat-o. În cazul parcării, nici beat n-ai cum să o loveşti. O mulţime de senzori şi de camere video, inclusiv pe oglinzi, îţi desenează perimetrul şi te atenţionează permanent.

Consum de 7,7 l/100 km
Cifrele oficiale indică un consum mediu de 7,7 litri la suta de kilometri. Calculul e simplu: 9,0 litri urban şi 7,0 litri extraurban. În realitate, însă, e ceva mai mare. Dar pe ce posesor de BMW X6 M50D îl mai interesează consumul? Să fim serioşi. Mărturisesc faptul că nu m-am putut bucura prea tare de tot ceea ce oferă „cel mai rapid SUV Diesel din istorie”. Pentru un simplu muritor, maşina asta e un stres în plus! Şi nu din cauza preţului. Asta cu preţul am rezolvat-o! Un calcul simplu mi-a arătat că în aproape 24 de ani, fără să mă ating de salariu, reuşesc să strâng banii pentru un BMW X6 M50D! Bine, bine, dar unde o parchez?

10.000 de km fără intervenţia şoferului!
BMW a anunţat pentru 2013 o mulţime de noutăţi, nu doar în privinţa maşinilor, ci, mai ales, a sistemelor de tot felul. Cel mai îndrăzneţ obiectiv mi se pare a fi cel al condusului autonom. Încă de acum doi ani, un prototip a făcut un test public pe autostrada A9 dintre München şi Nürnberg – fără vreo intervenţie a şoferului! Prototipul a frânat, a accelerat şi a depăşit alte automobile – totul complet autonom – s-a adaptat constant situaţei din trafic şi a respectat regulile de circulaţie. Totodată, acest prototip a parcurs aproximativ 10.000 de kilometri în teste.

Anunțuri

Responses

  1. Te-am citit!

  2. Aveam unsprezece ani cand Tata s-a hotarat sa cumpere o masina.
    Nu o Dacie 1300 ori un Moskvich 602 ori o Skoda 120. In vara lui 1981 erau pentru noi doar un vis. Pe cat de frumos, tot atat de indepartat de realitate.
    A cumparat o Warsawa fabricata 1952 (un fel de Oldsmobile dar cu motorul si interiorul bine intretinute si tabla de 1.2 mm grosime).
    Mai toata Vara au urmat munca, reparatii, reglaje, incercari, adaptari… A fost nevoie sa i se faca si un transplant. Un carburator nou de Dacia 1300 care sa-i reduca consumul (undeva in jur de 10 L/100km). Altfel n-a fost posibil …Era tot timpul ‘insetata’.
    (Pe masina asta am invatat primele notiuni de mecanica, care ne mai folosesc si acum).
    Pentru noi baietii recompensa a fost aceea ca, in ciuda rationalizarilor si restrictiilor de circulatie cunoscute in ‘iepoca’, am fost purtati Peste Iot, la piata, la cumparaturi, la rude, la Rau, la munte, la Vidraru, Valea cu Pesti, Valea Lupului, … Ca niste personalitati…:) Foarte lin si mai ales cu tot confortul acelui minunat pachebot albastru.
    Si permis de conducere mi-am luat intr-o Dacie 1300, tot albastra.
    Apoi, intr-o vacanta, am condus cateva ore un Ford Escort Mark I
    Vremuri demult apuse…

    Astazi, pentru multi Romani o masina decenta, care sa ti se potriveasca, care sa-ti foloseasca, care sa nu starnasca invidia (si mai ales sa nu te cutremure din punct de vedere finciar), ramane un tot un vis. La fel de frumos si indepartat ca acela din vara Universiadei…
    Dar merita sa te straduiesti sa devina realitate.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: