Publicat de: adidobre | Decembrie 9, 2012

Jurnal de ghetou. Un mexican de-al meu a dinamitat statuia lui Pac-Man

Stau atârnat pe fereastra camerei mele din Mexic, trag dintr-o ţigaretă şi beau o cafea nemţească. Am făcut-o ca la cartea! Nemţeşte! La foc mic, apoi am lăsat-o acoperită mai bine de jumătate de oră. Afară plouă. E zi de alegeri. Pe cine interesează, însă? O femeie îşi plimbă căţelul printre gunoaie. Cine dracului a pus-o să-şi ia câine? Ceva mai încolo zăresc un copil de vreo zece anişori. Păşeşte cu grijă printre stropii de ploaie, care cad cu înverşunare din norii care se scutură deasupra Mexicului. Îşi numără cu atenţie paşii. Mâna stângă şi-o ţine în buzunarul fâşului, iar în dreapta, de care are agăţată o plasă de un leu în care are două pâini, două franzele, ţine cu grijă o cafea luată de la automatul de la parter. În Mexic, automatele de cafea sunt la mare căutare. Copilul se opreşte din când în când şi soarbe din cafea. Ştie că până ajunge acasă paharul va fi din nou plin. Îl ajută ploaie. Iar taică-său, care probabil i-a dat pentru pâine şi cafea restul de la băutura achiziţionată aseară, nu va ştii nicicând că micuţul a atentat la remediul pentru mahmureală.
La geamul unei camere de la blocul de vizavi flutură un tricolor amărât, agăţat acolo încă de săptămâna trecută. Rufele spălate la mână ieri, când Biserica a dat o învoire de 24 de ore la treburi casnice, şi puse la uscat în dreptul ferestrelor se mai spală o dată. De această dată cu apă sfinţită, venită direct din cer. Mai lipseşte, parcă, doar aghiasma.
Ascult muzică libaneză. În surdină. E ora 9.00 dimineaţă, dar am impresia că lumea în Mexic încă doarme şi nu vreau s-o deranjez.
Azi sunt alegeri. Pe cine interesează, însă? Sunt convins că pensionarii, a căror determinare îmi e cunoscută, se vor îmbrăca şi vor merge la secţiile de votare pentru a-şi deconta excursiile electorale, pixurile şi racletele primite cadou în campanie. Plus iluziile promise cu atâta sârg de viitorii aleşi.
Iar am făcut noapte albă. Am stat pe net şi m-am uitat la o supergală de box. La „MGM Grand” din Las Vegas, un mexican de-al meu, unul „dăla” adevărat, Juan Manuel Márquez, l-a făcut praf pe filipinezul Manny Pacquiao, pe care îl consider unul dintre cei mai mari pugililişti ever! „Dinamita” Márquez i-a aruncat în aer soclul statuii lui Manny, coborându-l pe filipinez printre pământeni. Ce meci!
Mai stau puţin, mai beau o cafea, mai trag o ţigaretă şi mă bag la somn. Era să uit: azi sunt alegeri! Pe cine interesează, însă? Pe mine în niciun caz. La ce bun?

Lasă un răspuns

Categorii

