Publicat de: adidobre | Aprilie 6, 2012

Toate drumurile duc la Veszprem. Ziua a II-a

E patru dimineaţă. Mă duc la baie. Când mă întorc o găsesc pe Daisy în camera mea! Daisy e căţeluşa lui Titi, un bişon, cred. O albitură superbă, de care, dacă ai bagat-o în seamă, nu mai scapi. Se urcă pe tine şi te linge. Apoi vine cu o minge de tenis pe care te imploră să i-o arunci. Iar treaba asta se repetă la nesfârşit. Are vreo 11 luni. O scot cu greu din cameră, după care mă bag iarăşi în pat.
Sar ca ars atunci când, la 6.00, sună ceasul. Mă culc la loc! Mă trezesc la ora 8.00. De când n-am mai dormit până la 8.00. Titi a pregătit micul dejun. Soţia sa e deja la grădiniţă. Facem sendviciuri pentru drum, strângem bagajul, iar pe la 9 fără ceva vine primarul din comuna Şincai, o micuţă localitate din judeţul Mureş. E prieten cu Titi. Merge şi el la Veszprem. Omul e fabulos. Un ardelean de senzaţie, pus pe glume şi căruia nu îi tace gura nicio secundă. Ardeleneasca lui e demenţială. Un bucureştean care n-a călcat vreodată prin Ardeal nu l-ar înţelege!
Plecăm. Suntem cu Loganul lui Titi. Cu ăla de a mers până în Danemarca acum doi ani! În drum schimbăm nişte bani, cumpărăm apă minerală, ziare.
La vreo 20 de kilometri de Târgu Mureş facem dreapta, pe un drum de ţară. „Mai luăm un preten, ca să fim echipă completă”, zice Titi.
Până la vamă, la Borş, vorbim. Adică „vorovim” cum zice primarul din Şincai. Omul e la al doilea mandat, care, se pare, va fi şi ultimul. Asta pentru că din noua lege electorală, din câte am înţeles, a fost scos turul doi de scrutin. Iar la Şincai candidează patru români şi un ungur. Cine credeţi că va câştiga? Ungurul, bine-nţeles! Chiar şi cu 21 la sută. Pentru că la unguri electoratul e disciplinat. Auzi, patru români candidaţi! Asta înseamnă că la localele din iunie vor câştiga o mulţime de UDMR-işti prin Ardeal. Şi asta inclusiv în localităţile unde maghiarii sunt minoritari! Aşa cum e la Şincai.

Ajungem în vamă, la Borş. Nici măcar nu mai e vamă. Se face un control sumar abia în zona maghiară. Iar cel care se uită plictisit la buletinele noastre e român. Îl rog să-mi pună o ştampilă pe paşaport, ca să mă ajute la decont. Îmi spune că nu mai dispune de ştampile. Las în urmă vama maghiară şi, totodată, amintirile legate de trecerea frontierei acum 10-15 ani. Doamne, câte s-au schimbat! Îmi aduc aminte că stingeam şi ţigările când ajungeam în vamă. Ne cântăream cuvintele ca nu cumva să-i supărăm pe vameşii care avea drept de viaţă şi de moarte asupra celor care treceau dintr-o parte în alta.

După câteva ore bune de mers, spre seară, ajungem, în sfârşit, la Veszprem. Găsim şi pensiunea. E chiar vizavi de „Veszprem Arena”, locul unde mâine Oltchimul lui Radu Voina, şi al nostru, va încerca să se califice în finala Ligii Campionilor. Va fi cumplit de greu, dar nu imposibil.
Mâine dimineaţă mergem să depunem o coroană la monumentul ridicat în memoria lui Marian Cozma. Titi a venit cu o coroană de acasă. Apoi aş vrea să merg la cârciuma aia nenorocită, în faţa căreia Marian a fost înjunghiat.

Cipic a ajuns şi el la Veszprem. A zburat de la Bucureşti la Viena, apoi a închiriat o maşină. E cu Ana, fetiţa lui. Locuieşte la acelaşi hotel cu Oltchim-ul. Ne vedem mâine dimineaţă.

Responses

  1. Asteptam cu nerabdare continuarea !


Lasă un răspuns

Categorii

