Publicat de: adidobre | Martie 30, 2012

Borussia Dortmund

Petrolul rămâne echipa mea de suflet. Prima, cea mai mistuitoare şi unica mare dragoste. Am făcut această precizare, încă de la începutul postului, ca să nu avem discuţii ulterioare pe această temă! Am simpatizat de-a lungul timpului cu o mulţime de echipe, fără ca iubirea pentru Petrolul să aibă de suferit. Au fost aventuri, de o noapte, de o vară, de un sezon. După consumarea acestor relaţii efemere, tot la Petrolul m-am întors. Îmi place să cred despre mine că sunt statornic în relaţii, indiferent de natura lor. Uneori sunt credincios până la sacrificiu.

Ca jurnalist, am descoperit altfel echipele pe care altădată le vedeam doar la TV. Aşa mi-au intrat, de exemplu, la inimă Oţelul. La Galaţi am fost în primele deplasări ca ziarist sportiv. Prima a fost, ca să fiu corect, la Piatra-Neamţ, dar n-aş fi putut ţine vreodată cu Ceahlăul lui Gheorghe Ştefan.

Afară am fost prima oară la Istanbul, pe Sükrü Saracoglu din Istanbul, acasă la Fenerbahçe. Era în 1997. De atunci  sunt fan Fener. Larisa şi Alexandra, care au fost pe stadionul Petrolul, dar şi la Istanbul, iubesc deopotrivă Petrolul şi Fenerul lui Alex şi al lui Demirel.

Pe Borussia Dortmund am îndrăgit-o după ce Christian Clemens, prietenul meu, m-a dus pe „Signal Iduna Park”, la un meci cu Schalke 04. Cică e cel mai tare derby din Germania. După ce am fost acolo, am ajuns la aceeaşi concluzie. Aseară n-am mai fost la Dortmund, ci în Vitan, la Christian acasă, ca să vedem împreună Borussia – VfB Stuttgart. Ce meciul dracului a fost! Un meci pe care Borussia l-a avut în mână, dar de care şi-a bătut joc. De n-ar costa-o la finalul sezonului acest egal. La fel de adevărat e că şi „amărâţii” ăia de la Stuttgart au jucat exemplar.

La 3-2, comentatorii meciului, pe unul îl ştiu, a fost pe la TVR, s-au şi grăbit, tipic româneşte, să-i cânte prohodul Borussiei. Ajunseseră să bage d-alea cu prima înfrângere a Borussiei vinerea, prima la ora 23.30, prima când luna e în linie cu Venus, etc, etc. Mă ridic de pe canapea şi îi zic lui Christian, care n-avea stare. „Tati, fii atent că întoarce Borussia rezultatul. Ascultă-mă că sunt om bătrân şi atunci să-i văd pe băieţii ăştia doi pe unde scot cămaşa. Şi sparg şi televizorul de satisfacţie”, zic. Se face 4-3 pentru Borussia. Băieţii ăia doi de comentau, altfel pregătiţi, silitori, au dat-o la întors. Tot româneşte! Până la urmă s-a terminat 4-4, ca la teatru, aşa cum am scris în Evz, singurul ziar din România care a ţinut LIVE scorul de la Dortmund!!!

PS:  Acum două-trei zile am scris ceva despre presa din România. Nu e zi de la Dumnezeu să nu am confirmări la cele scrise acolo. Sunt chestiuni pe care le susţin de ani buni. Am mai spus-o, nu sunt îndeajuns ambiţia şi prieteniile. Că, vorba aia, ambiţios e şi Ilie Dobre. Mai trebuie şi un pic de modestie, de respect. Mama lui de respect, că tot la el ajung!

Responses

  1. Tod und Hass dem S04!!!

  2. Petrolul,Fener, Borussia…Borussia Dortmund face spectacol de 2 ani la fiecare meci, dar ii urmaresc de cand erau mai jos in Bundesliga…poate si pentru culoarea traditionala a echipei de suflet, Aurul Brad.


Lasă un răspuns

Categorii

