Publicat de: adidobre | Februarie 7, 2012

În sfârşit, a venit iarna

Mărturisesc încă din start că iarna îmi e mult mai dragă decât vara. Întotdeauna a fost aşa. N-am urât iarna nici măcar pe vremea lui Ceauşescu, atunci când afară era mai cald decât în case, iar noi dormeam cu şosete de lână şi cu fes, acoperiţi de tot ceea ce ne putea ţine de cald de prin casă. Am un organism ciudat. Se reglează termic destul de aiurea. Chiar şi acum, dacă mă îmbrac gros, până la metrou sunt transpirat. Şi uite aşa, în timp ce lumea circulă prin metrou cu gluga trasă pe ochi şi încotoşmănită, eu defilez în mânecă scurtă. Şi toţi se uită la mine ciudat. Ajuns la serviciu, sunt nevoit să-mi schimb încălţările. Îmi pun ceva uşor, de vară. Acum aţi înţeles de ce iubesc eu iarna. Culmea, nici măcar nu ştiu să schiez sau să patinez.

Vorbeam zilele trecute cu voi şi vă spuneam că asta nu e iarnă. Că am uitat noi cum e iarna, că e anormal să te plângi când, aflat în zona temperată, îţi cade prima ninsoare la sfârşitul lunii ianuarie. Azi, când am ieşit din bloc, o puternică rafală de vânt a ţinut să mă trezească de-a binelea. Am tras aer în piept şi mi-am zis cu voce tare: „Tati, asta e iarnă adevărată”. Rămân la părerea că, dincolo de vicisitudinile acestei ierni, noi românii am uitat ce e de fapt iarna. Am uitat-o pe aia de acum doi ani, iar alţii o bagă pe aia cu iarna din 1952 sau 1954, naiba să o ia. O altă şopârlă băgată de televiziuni şi de presă.

Atât de mult au bagat-o pe aia cu încălzirea globală, încât lumea, creieraşul ei, a uitat, aşa cum spuneam, de iarnă. Iar iarna, draga de ea, ne-a luat prin surprindere pe toţi. Şi, în ciuda tonelor, a miilor de ore de ştiri şi a milioanelor de avertizări, tot înregistrăm sute de cazuri de oameni rămaşi înzăpeziţi, accidente, etc, etc.

La noi, românii, toată treaba pleacă de la organizare. Păi dacă 25 de centimetri de zăpadă au paralizat mare parte din Bucureşti, asta ce mai e? Eu îi spun lipsă de organizare, nu îi spun nici nesimţire, nici prostie. Exemplele le vedeţi şi voi zilnic pe stradă, la TV, oriunde managementul e făcut de un român care nu pune preţ pe organizare.

Cam asta e cu iarna asta grea, comparabilă cu aia din anii 50, cum prost s-a lansat ideea. Şi atunci au fost căderi masive de zăpadă, dar toată nebunia a plecat de la un viscol foarte puternic. Să nu vă închipuiţi că a nins de s-a făcut stratul de zăpadă de 2 metri, aşa cum o vedem în pozele alb-negru, de atunci. Dar cine să explice asta? Noroc cu demisia lui Boc, că altfel înnebunea România. Lumea mai vorbeşte şi despre altceva decât despre vreme.

Era să uit! Iarna ne-a mai învăţat un termen nou, se numeşte freezing rain. Senzaţional. Pentru ce aveam noi nevoie de asta, când freezing rain-ul ăsta a mai fost pe la noi? Dar s-a numit întodeauna lapoviţă sau, mă rog, pe aproape. Asta mi-a amintit de celebrul zai, din anii 90, de la începuturile democraţiei neocomuniste în România. În seara de Revelion, aşadar pe 31 decembrie, nu mai ţin minte exact dacă era 94 sau 95, nu mai contează, tot bucureşteanul a constatat că nu mai e apă la robinete. Pe cine dracului să întrebe românul pe 31 decembrie de ce nu e apă la robinet? ProTV nu exista, OTV nici atât, vedeţi că sunt bune şi astea la ceva, Gâdea era mic, mic de tot, Badea la fel, ăla, Ciutacu, număra până la 10.

Fiecare s-a descurcat cum a putut în seara şi în noaptea aceea. Eu, ţin minte, m-am bărbierit cu apa de la flori. Cei care aveau acvariu acasă au avut şi pentru toaletă. După multe ore, când oamenii şi uitaseră că nu au apă, a venit şi explicaţia. Primar al Bucureştiului era Crin Halaicu. Doamne ce vremuri. A apărut domnul primar la televizor, însoţit de specialiştii lui peşte prăjit şi i-au explicat bucureşteanului de ce n-a avut apă de nicio culoare şi de niciun miros în seara şi în noaptea de Revelion. „A fost zai pe Dâmboviţa, motiv pentru care pompele nu au funcţionat. Iată ce zice DEX-ul atunci când defineşte zaiul: „Pojghiţă subţire de gheaţă care se formează pe geamuri sau deasupra apei. 2 Polei. 3 Puhoi de apă care produce inundaţii”. Câţi dintre voi ştiau de zai? Vedeţi de ce e bună mama natură, dar mai ales cei care se ocupă de destinele noastre, aici incluzându-i şi pe jurnaliştii care îl otrăvesc zilnic pe român.

Citesc pe prognoze. Cică ne lasă zăpada şi vine frigul. Păi acum e cald? Să vă spun un secret: În sfârşit, a venit iarna.

Lasă un răspuns

Categorii

