Publicat de: adidobre | Ianuarie 13, 2012

„Iubeşte-mă cu defectele mele”

Vineri, 13 ianuarie. Urăsc această zi… O urăsc din tot sufletul. E ziua în care cineva, jur, nu ştiu cine, ni i-a luat pe Cătălina şi pe Valeriu. De câte ori trec prin nenorocita aia de curbă de la Săftica, aştept o explicaţie. Şi nu vine. De fix 6 ani o aştept. Nimeni nu vrea să-mi spună, sau să ne spună, ce s-a întâmplat în seara zilei de 13 ianuarie 2006 pe DN 1, în curba aia de la Săftica, în care au murit atunci nu doi, ci şase oameni. Nimeni… Nimeni… Nimeni…
Sunt convins că nu sunt singurul care îşi punea această întrebare. Ştiu că nu sunt singurul care se gândeşte aproape în fiecare zi la acei doi tineri frumoşi şi îndrăgostiţi de viaţă. Doamne, dar ce dor de viaţă aveau. Amândoi.
Întotdeauna am fost convins că după o nenorocire devenim, automat, mai înţelepţi, mai buni, mai îngăduitori, mai iubitori. Am fost veşnic convins că sacrificiile celor dragi şi nu numai sunt în favoarea celorlalţi, după modelul lui Isus. Am crezut că putem trece mult mai uşor peste mândrie, peste egoismul ăsta ce ne caracterizează pe toţi, dar pe care îl renegăm în permanenţă.
Valeriu avea o vorbă, care mi-a rămas drept motto. Şi o spun tuturor şi nu din complezenţă. „Profesore! Iubeşte-mă cu defectele mele”, îmi spunea el atunci când observa că ceva nu îmi convine în relaţia noastră. Vorbe grele! Am încercat să-l iubesc, aşa cum zicea el, cu defectele lui. Şi am reuşit. Şi nu doar pe el, ci pe mulţi dintre adevăraţii mei prieteni. Chiar cu mulţi dintre colegii mei de muncă sau cu simple cunoştinţe.  Sunt convins că mulţi dintre voi au puterea să iubească mânaţi de acest motto, care nu exprimă decât inteligenţă, gratitudine, bunătate, iubire. Mă uit în jurul meu şi observ cu inima frântă că, în ultima vreme, am uitat să mai fim buni, înţelegători, altruişti. Am încetat să mai iubim oamenii aşa cum sunt ei, cu defectele lor. De ce oare?

Lasă un răspuns

Categorii

