Publicat de: adidobre | Noiembrie 17, 2011

Modelul Fenerbahce

Prima mea deplasare în străinătate ca jurnalist a fost la Istanbul, la un meci Fenerbahce – Steaua. Era toamna lui 1997. De atunci am devenit fan Fener. Ţineam cu Fener chiar şi atunci când juca împotriva Galatei lui Hagi şi Lucescu sau a Beşiktaşului aceluiaşi Mircea Lucescu. Am simpatizat de-a lungul timpului cu multe echipe străine, dar Fener mi-a rămas la inimă.

Anul trecut, când am fost cu fetele în Turcia, le-am luat câte un tricou cu Fener. Alexandra a nimerit chiar unul al căpitanului Alex, zeu pe Şükrü Saracoğlu. Larisa a ales tricoul lui Daniel Güiza. Ce mândre se plimbau ele pe străzile din Istanbul, acolo unde 8 turci din zece băteau palma cu ele şi strigau Hai, Fenerbahce.

Cu tricourile lui Fener, fetele lui tata au mers la Strejnic, la meciurile Petrolului din Divizia B. N-au apucat să vadă noul stadion Petrolul. La meciurile cu Voinţa şi Steaua a fost frig. În plus, s-a mai întâmplat şi nenorocirea de la meciul cu Steaua.

Azi, însă, după ce am auzit că Liga a permis accesul femeilor şi copiilor la meciurile la care în primă fază Petrolul trebuia să joace fără spectatori, am fost tentat să le duc. Mai sunt câteva ore, dar lucrurile sunt prea complicate. A fost prea în scurt, cum se zice.

Când am făcut ştirea cu hotărârea Ligii pentru online, am luat de pe net un filmuleţ cu o situaţie similară petrecută cu Fenerbahce. Federaţia turcă a obligat Fenerul să joace două etape, parcă, cu porţile închise, apoi şi-a dat acceptul ca în tribune să aibă acces femeile şi copiii până în 12 ani. Ceea ce a ieşit a fost de-a dreptul fantastic.

Mie, mărturisesc, mi s-a pus un nod în gât când am văzut imaginile. Aş vrea să văd aşa ceva şi la Petrolul, chit că Petrolul nu e cea mai iubită echipă din ţară, aşa cum e Fener în Turcia. Dar pentru o asemenea atmosferă trebuie să ai o conducere serioasă, care să se implice în lucruri serioase, nu în toate găinăriile. La Fener, dau pariu, managerul general nu stă noaptea să citească blogurile să vadă cine îl mai critică pentru a-l cataloga apoi drept duşman al poporului.

Lasă un răspuns

Categorii

