Publicat de: adidobre | Noiembrie 7, 2011

Lupul moralist

Cineva, un amic bun, nu îi dau numele, îl cheamă Dragoş Bocănaciu şi îmi e coechipier la Sport 1, mă certa deunăzi. Îmi reproşa că prea mă spovedesc pe blog. Că prea mă deschid, aşa, nu ştiu cum, şi mi-a dat şi un sfat. Cică să fiu mai atent la ce scriu, să fiu mai discret. Că nu e bine ce fac. Dragoş îmi vrea binele, e clar, dar i-am răspuns că ăsta sunt. Şi aşa nu scriu decât un mic procent din câte aş vrea să scriu. Dar parcă am mai spus asta şi altădată!
Cineva simpatic şi-a declarat astăzi solidaritatea în legătură cu cele scrise acum câteva zile de mine pe blog, chestia aia cu „sunt furios”. Şi am zâmbit. Am zâmbit că realizez că nu sunt decât un nenorocit de lup moralist. Unul care îi învaţă şi îi dădăceşte pe alţii, iar el face exact invers. Nu spun eu mereu să nu mai puneţi la suflet? Nu spun eu mereu că nu are rost să te consumi aiurea în tramvai? Şi, eu ce fac?! Exact pe dos!

Hai mai bine să vă povestesc ceva. Azi am fost la Târgovişte, ca să recuperez Fiatul. Îl dusesem acum două săptămâni la Marcel Gherghu, la Mavexim. Aveam o daună, dar şi alte alea. Că nu v-am zis: au vrut băieţii să-mi spargă maşina într-o noapte folosind o rangă, aşa cum au văzut ei probabil într-un film, şi mi-au bulit uşa din stânga faţă. Nu mai contează.

M-am trezit cu noaptea în cap, la 5. Pe vremuri, ora asta era etalon. Toată lumea, atunci când vroia să specifice că s-a trezit devreme, spunea – m-am trezit la 5. Aşa. M-am trezit la 5, mi-am făcut o cafea, m-am băgat în baie unde, printre altele, mi-am dat barba jos, barbă italiană, adusă de la Roma, săptămâna trecută. Arătam ca un pustnic. Apoi am luat-o către gară. Ştiam eu că de acolo trebuie să iau un microbuz. Bine înţeles că m-am învârtit până am prins ultima maşină spre Târgovişte, la 7.30. Măcar a luat-o pe Răcari şi nu pe Buftea. Am prins odată unul pe Buftea… Am făcut două ore şi ceva până la Târgovişte. Oprea nenea şoferul din kilometru în kilometru. A fost apocaliptic. Nici azi nu am fost departe de performaţa de atunci. Din Bucureşti am plecat vreo 10 oameni în microbuz. Şoferul, băiat bun, a oprit însă la toţi cei care făceau cu mâna, la ia-mă nene.

La un moment dat, s-a urcat unul. Avea săracul, nu exagerez, vreo 140-150 de kilograme. În microbuz, rumoare… Unde oare se va aşeza omul nostru, având în vedere că noi, ăştia din interior, ne lăfăiam pe câte două scaune fiecare. Urcă omul, microbuzul se cabrează, scârţâie… Unde credeţi că s-a aşezat omul? Fireşte că lângă mine. M-a lipit de geam, dar n-am avut curaj să-i zic ceva. A coborât după jumătate de oră. Privirile celor din jur erau pline de compasiune, dar o compasiune amestecată cu acel de sentiment de, cum să zic, bucurie că ei au scăpat sacrificându-mă eu. Tipic omeneşte.

Până în Colţeşti s-au urcat doi ţigani. Apropo de Colţeşti. Localitatea asta e  tare ciudată. Am să mă interesez data viitoare mai mult despre ea. Poate chiar de la primar. E o localitate extrem de cochetă pentru o comună care se întinde de-a lungul drumului Bucureşti-Târgovişte. Trotuare, felinare, ghivece imense de flori, o bază sportivă de mare excepţie şi o clădire a Primăriei vopsită în portocaliu. Cred că am găsit răspunsul, fraierul de mine!

Şi ţiganii mei miroseau a fum, ca ţiganii! Au început să vorbească tare într-o limbă tare ciudată. Eu, care am copilărit printre ţiganii de pe Găgeni, ştiu cu ce se mănâncă limba asta. Dar ce vorbeau ăştia doi era mai degrabă o ţigănească amestecată cu ceva bulgară. Prin zonă sunt bulgari, zarzavagii. Am vrut să-i întreb, dar m-am lăsat păgubaş.

Ajuns la Târgovişte, am scăpat de toate mirosurile din microbuz. Ce snob am devenit! Şi, ca să închei, după multe ore de aşteptare, băieţii nu terminaseră lucrarea, am recuperat Fiatul şi am plecat acasă. Deşi am lăsat salariulpe luna trecută la service, trebuie să mai investesc ceva în maşina visurilor mele, pentru că m-a lăsat şi ambreiajul. La doar 33.000 de kilometri. A doua oară…

Lasă un răspuns

Categorii

