Publicat de: adidobre | Noiembrie 8, 2010

Mihail Şi Gavriil

Fetele lui tata s-au întors aseară acasă. După o săptămână petrecută la Miercurea Ciuc, ce sincer mi s-a părut o eternitate, revederea a fost una incredibilă. Mi-am dat încă o dată seama că n-am făcut umbră pământului degeaba.

„Tati, mâine nu mergem la grădiniţă, iar eu voi sta cu voi”, le-am spus. „Au strigat de bucurie, deşi trecuse de miezul nopţii. Le-am propus ca dis de dimineaţă să mergem la biserică. „E sărbătoare mare. Tati, ne împărtăşim? Voi alegeţi, nu vă obligă nimeni”, le-am zis. „Asta înseamnă să nu mâncăm nimic, nu? Bine. Tu, Larisa, ce zici? Bine, tati, ne împărtăşim”, a fost replica Alexandrei.

Şi am fost la biserică. Chiar dacă nu dis de dimineaţă, aşa cum ne propusesem. Şi am stat la slujbă, printre aceleaşi doamne obosite, ninse, pe care le vedem duminică de duminică, printre puţinii bărbaţi, şi ei bătrâni, care încearcă să facă „vocea a doua” într-un cor fără voce.

Şi, în timp ce fetele ascultau ceea ce spunea preotul, m-am gândit la ai mei. La mama şi la tata. La Cătălina şi Valeriu. La cei apropiaţi, care nu mai sunt. Şi m-am rugat pentru ei. M-am gândit la toţi Mihailii şi Gavriilii, la toate Mihaelele şi Gabrielele. Şi la cei pe care îi cunosc şi la cei de care habar nu am. Şi le-am urat de bine, aşa, dintre-un sentiment de solidaritate, de … nu ştiu cum să-i zic.

M-am speriat câţi Mihai, Mihaele, Gabrieli şi Gabriele am în memoria telefonului. Pe unii nu ştiu de unde să-i mai iau. Le-am trimit tuturor câte un sms. Pe naşul meu de cununie, nea Mihai Cristache, l-am sunat. Mi s-a părut insuficient un simplu sms. La fel şi în cazul unei Mihaele, dragă încă mie.

La mulţi ani, de Mihail şi Gavriil!

Responses

  1. Iti multumesc si eu, fiindca – fara sa stii – m-ai felicitat si pe mine cu ocazia asta, Dragos-Mihai Trestioreanu in CI! Sa-ti traiasca fetele, Adi!

  2. Adi, du-ţi comorile, într-o duminică, la biserica Sf. Anton Curtea Veche (în spatele fostului Han al lui Manuc, dar probabil ştii care este). Veţi avea o surpriză foarte plăcută vizavi de cor. Şi să „vedeţi” ce voce are Părintele Ciprian (directorul Radio Trinitas).
    Sărbători liniştite şi fericite în continuare şi multă sănătate în 2011 ţie şi celor dragi şi apropiaţi ţie!

    Gigi


Lasă un răspuns

Categorii

