Publicat de: adidobre | Septembrie 17, 2010

Nea Marius Georgescu

A murit nea Marius Georgescu, de la România liberă… Unul dintre cei mai vechi jurnalişti de sport din România. Dragoş, fiul său, mi-a dat vestea acum câteva ore, în timp ce băgam la Liverpool – Steaua, pe online. A fost de fapt o confirmare tragică a ştirii pe care  Daniel Conţescu mi-a dat-o acum două zile. „Ai auzit? Nea Marius e nasol. A căzut pe stradă şi e în comă”, mi-a zis Colţu’.

M-am rugat la Dumnezeu să-şi revină, iar Dumnezeu m-a ascultat. Nea Marius şi-a revenit. Mi-a confirmat Dragoş, băiatul lui. Apoi, inima l-a lăsat.

Nea Marius Georgescu a lucrat, sper să nu mă înşel, doar la România liberă. Vreme de aproape o jumătate de veac. Ştiu, se vor găsi mulţi care să-i denigreze imaginea. Eu n-am ce să zic rău despre nea Marius.

Am lucrat cu el. Şi eu şi Daniel Conţescu. Era un tip simpatic, carismatic. Când se apuca să povestească şi, slavă Domnului, avea ce, rămâneam cu gura căscată ore în şir. Şi nu povestea de Lobonţ sau de Chivu, ci de Dobrin, de Dinu, de Dumitrache, de Lucescu ăl bătrîn.

Fuma însă mult. Mult de tot. Ca nea Gicu Dobrin. Se operase, nu avea voie să fumeze, dar degeaba… Băga tutun, parcă, în duşmănie. Avea o casă frumoasă, undeva pe la Iancului. Din câte ştiam, chiar de la el, o luase de la nişte evrei care părăsiseră ţara pe vremea lui Ceauşescu. Încercase să facă ceva afaceri, bagându-l la înaintare pe Dragoş, băiatul său.

Avea la un moment dat o cârciumă, în Cotroceni, chiar vizavi de staţia de benzină, lângă cinematograf. Am tras câteva chefuri acolo.

M-a uimit totdeauna transparenţa lui. Nu se ferea de noi, cei mici, de prin preajmă.

Când am avut certitudinea că tata mai avea foarte puţin de trăit, i-am zis lui nea Marius: „Plec la Ploieşti. Nu ştiu cât voi sta. O săptămână, o lună, două luni, câte zile îi va mai da Dumnezeu lui tata. Aş vrea să intru în fără plată, să nu-mi aud vorbe”. „Du-te liniştit”, mi-a zis nea Marius. Şi nea Ion Bocioacă era de faţă, alt om de omenie. Şi el a fost de acord să plec.

Am stat aproape trei luni la Ploieşti, până l-am îngropat pe tata. Din când în când dădeam fuga la „Sindicate” la Internet Cafe şi mai trimiteam câte un material. Apoi m-am întors. În toată această perioadă mi-am încasat salariul, inclusiv acordul, cum era pe vremuri. Păi cum să nu iubeşti un om ca ăsta?

Îmi aduc aminte, pe vremuri, citeam cronicile şi materialele semnate de nea Marius şi de nea Ion Bocioacă. Aşa cum le citeam, în primul rând, pe cele din Sportul. Cu ele am crescut… Aşa cum erau ele, uneori fade, alteori de neînţeles, dar de cele mai multe ori interesante, pentru că nu aveam prea multe surse de informaţii.

Am fost cu nea Marius în deplasări, în străinătate. Era extraordinar de altruist, cum rar mi-a fost dat să văd la un om. Tocmai de aceea, atunci când Dragoş m-a sunat, am rămas fără grai

N-a trăit decât 70 de ani. Prea puţin… Dumnezeu să-l odihnească…

Responses

  1. am debutat in presa sportiva, inca licean, in departamentul condus cot la cot de Marius Georgescu si Ion Bocioaca. De atunci au trecut 15 ani si nu regret nimic. Dumnezeu sa-l odihneasca!

  2. Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca in pace !
    Condoleante familiei !

  3. Dumnezeu sa-l odihneasca si condoleante familiei. L-am cunoscut si eu pe nea Marius, un om extraordinar. Am o amintire frumoasa cu el din Azerbaidjan, de acum 13 ani, cand eu eram fara diurna si, alaturi de alt mare domn, Serban Ionescu (si el plecat dintre noi) mi-a „asortat” mesele cu icre negre si rosii luate la preturi rezonabile. Un om de viata, cu mare putere de a darui, o pierdere imensa pentru noi.

  4. Am facut practica la Romania Libera sub indrumarea Dumnealui. Mi-a lasat o impresie SENZATIONALA!

    A fost iubit nu numai de cei din presa, dar si de oamenii din sport. Si nu degeaba!

    DUMNEZEU SA-L IERTE! Ce pacat ca a plecat dintre noi…

  5. Dumnezeu sa-l odihneasca! Am lucrat cu nea Marius, la Romania libera, la Sport desigur, in 1993 si 1994. A fost un om extraordinar!


Lasă un răspuns

Categorii

