Publicat de: adidobre | Februarie 1, 2010

Celentano

A trecut deja o lună din noul an. Parcă prea repede! Aşa ţi se pare atunci când chiar eşti ocupat. Şi uite, aşa, deşi mi-am propus, am omis să scriu despre Adriano Celentano, care pe 6 ianuarie a împlinit 72 de ani. Mama mă lăsa uneori să cred că mi-a pus numele de Adrian inspirată fiind de celebrul cântăreţ italian, cel care în anii ’60 făcea ravagii printre simpatizantele de pe tot globul. Ţin minte că şi mie mi-a plăcut Celentano. Ai mei îl ascultau adesea pe Adriano Celentano, alături de melodiile lui Demis Roussos, Salvatore Adamo, Enrico Macias, Charles Aznavour, Engelbert Humberdinck ori Gianni Morandi.

Şi, aproape logic, în liceu mi-am căpătat porecla de Celentano. În primii ani de facultate, graţie unor foşti colegi de liceu, porecla m-a însoţit. Apoi, uşor, uşor a dispărut. N-am ţinut niciodată la ea. Şi asta în primul rând pentru că nu aveam prea multe în comun cu Adriano Celentano. I-am iubit muzica, recunosc, o muzică pe care o ascult şi acum cu plăcere.

Nu pot uita însă niciodată că, graţie lui Celentano, sau, mă rog, graţie şi lui, am fost angajat la Evenimentul zilei acum aproape un deceniu şi jumătate. Intrasem de câteva ore în cămăruţa repartizată departamentului Sport de la Evz de la Casa Scânteii. După un interogatoriu prelungit la care mă supusese, Alin Paicu mi-a dat, de pe agenţii, o ştire. „Fă-o în genul Evz”, mi-a zis Paicu. Ştirea, care avea doar câteva rânduri, anunţa că Alberto Tomba se pregătea să joace într-un film. Am scris ştirea şi i-am dat titlul: „Tomba, pe urmele lui Celentano”. „Ce e cu titlul ăsta?”, m-a întrebat Paicu. I-am explicat că şi Celentano, un alt italian celebru, chiar mai cunoscut decât Tomba, a jucat în filme după ce a devenit o vedetă în alt domeniu de activitate. Iar domnului Paicu, această explicaţie a mea i-a plăcut. A doua zi, ştirea era pe o coloană în Evz. Şi cum să nu scriu despre Celentano?

Am păstrat multă vreme ziarul acela. Cred că sora mea, Lea, îl mai are pe undeva. Oricum, nu mai contează.

Responses

  1. Corecteaza, Adi, daca nu te superi, in Engelbert Humperdinck! Altfel, un post care m-a umplut de nostalgie. Deci, asa a fost? Celentano ti-a castigat postul, prima oara, la Evzilei?

    • Am corectat!


Lasă un răspuns

Categorii

