Publicat de: adidobre | Februarie 1, 2010

Mi-am plătit impozitele

Zilele trecute mi-am plătit impozitele. O datorie, de fapt o obligaţie, devenită reflex la fiecare sfârşit sau început de an, depinde de lichidităţi. N-am simţit niciodată vreun sentiment înălţător în momentul în care mi-am achitat dările către stat. Nimic de genul: „mi-am făcut datoria faţă de ţară”. În cazul meu e o senzaţie ciudată. E un amestec de silă şi frustrare.

Şi de fiecare dată când îmi plătesc impozitele mă întreb cu ce vine statul în întâmpinarea mea. Lucrez la patron, sunt asigurat medical la un cabinet particular, nu am pretins niciodată ajutor de şomaj deşi în unele momente din viaţa mea poate ar fi trebuit, n-am apelat şi nici n-aş vrea să apelez vreodată la Poliţia Română, etc, etc… E adevărat, fetele sunt la o grădiniţă de stat, dar, pe cuvânt, uneori am impresia că sunt la particular. Şi ar mai fi ajutorul de înmormântare primit de la stat la moartea părinţilor.

Plătirea impozitului e chestiune de educaţie, moştenită. Ai mei, Dumnezeu să-i odihnească, erau de o corectitudine ieşită din comun. Mulţi spun că înainte de 1989 nici nu era greu, având în vedere controlul statului. Aiurea! Şi pe vremea lui Ceauşescu existau oameni bogaţi şi oameni săraci. Şi atunci apăreau vile te miri unde. Totul însă se desfăşura mai cu perdea, parcă. De multe ori cred că de fapt revoluţia din decembrie 1989 a fost făcută de cei care nu se puteau desfăşura sub Ceauşescu. Doar aşa îmi pot explica anumite aspecte ale vieţii de astăzi.

Sunt convins că sunt mulţi, ca mine, care îşi achită dările către stat. Sunt la fel de convins că fiecare dintre noi aşteptăm ca statul să facă ceva palpabil. Să ne respecte. Să ne acorde mai multă atenţie. În ceea ce mă priveşte, dacă aş vedea că statul se implică, promit, dau scris, că fetele mele nu vor ridica ajutorul de înmormântare atunci când voi da colţul.

Responses

  1. Apropo de ceva mai palpabil…in Ploiesti toti contribuabilii au primit o scrisoare care contine pe langa suma aferenta impozitului pe anul acesta si o lista cu investitiile care se vor face (printre care si stadionul „Ilie Oana”).
    Pentru ca stiu ca va intereseaza, referitor la stadion, e o mare discutie cum se va face aceasta investitie. Primaria ar dori un stadion pe structura metalica, iar suporterii is doresc un stadion care sa faca cinste numelui (va recomand sa cititi si http://www.patraru.ro/2010/02/01/volosevici-vrei-sa-muti-stadionul-atunci-de-ce-mai-dai-10-milioane-de-euro/).

    O zi buna!


Lasă un răspuns

Categorii

