Publicat de: adidobre | Ianuarie 28, 2010

Cenaclul Flacăra

L-am ascultat aproape o oră pe Grigore Leşe. Cu ale sale câtece de cătănie, cu ale sale strigături, ori hori din Ţara Lăpuşului, locul unde am izvorul pe linie maternă. Am ajuns apoi la Cenaclul Flacăra şi, brusc, mi-am amintit de adolescenţă.

Erau vremuri grele, în care o manifestaţie de genul Cenaclului Flacăra însemna aer. Însemna gura de oxigen necesară vârstei şi fereastra deschisă spre frumos. Era mai mult decât discurile de vinil cu Mondial, Phoenix sau Roşu şi Negru. Mergeam la Sala Sporturilor, iarna, sau pe stadionul „Petrolul”, vara. Până când să avem voie să mergem la spectacole, ascultam. Îl ascultam pe Dan Andrei Aldea, pe ceilalţi. Ani în şir am ascultat melodiile care au dat tonusul unei generaţii. În seara asta mi-am reamintit până şi drumul de la Sala Sporturilor până acasă, pe Găgeni 88. Băteam practic oraşul de la un capăta la celălalt. Un oraş cufundat în beznă în ultimii ani ai Cenaclului, dar în care nu existau câini vagabonzi ori vagabonzi bipezi care să-ţi facă vreun rău.

Pentru că am deschis acest subiect, promit ca zilele următoare să scriu mai mult despre Cenaclul Flacăra. Voi scrie şi care a fost motivul pentru care nu am spus prezent la ultimul spectacol al Cenaclului Flacăra, din iunie 1985, ţinut pe stadionul „Petrolul” din Ploieşti.

Până atunci, ascultaţi această melodie, dar mai ales versurile lui Adrian Păunescu!

http://www.youtube.com/watch?v=CFr2-jF7F28&feature=related

Responses

  1. Astept cu deosebit interes povestirea dumneavostra. Pana atunci, imi permit sa va recomand un link care are legatura cu viitorul dumneavostra post: http://www.republicaploiesti.net/2009/11/stadionul-ploiesti-ilie-oana.html

  2. multumesc Domnului ca eu inca mai pot asculta acest cintec fara sa pling, sau mai bine zis mai pot asculta acest cintec…nici nu mai comentez altceva pentru ca imi inchipui ce este in sufletul tau, un gol imens care nu se va umple niciodata, imi pare tare rau.


Lasă un răspuns

Categorii

