Publicat de: adidobre | Noiembrie 9, 2009

Radio Romantic

Ani în şir, Radio Romantic a fost medicamentul meu zilnic. A fost tubul meu de oxigen în momentele în care cotidianul mă sufoca. A fost în acelaşi timp refugiul pe care îl căutam uneori, încercând să mă hrănesc cu iluzia că o eventuală întoarcere în trecut ar fi posibilă. Un trecut care m-a bântuit, sub diverse forme, ani buni. Acasă nu închideam niciodată radioul. Umblam doar la butonul de volum. Din când în când. Mă trezeam cu Romantic, mâncam cu Romantic, adormeam cu Romantic. Adeseori, când mă întorceam seara târziu acasă, vorbeam cu el. În gând sau chiar cu voce tare. Aveam impresia că mă înţelege. Uneori părea de-a dreptul magic. Îmi ghicea gândurile! Da, da, le ghicea. Mă gândeam la o melodie, iar în câteva minute aceasta răzbătea prin difuzoare.

Fetele mele au crescut în pântecele mamei lor pe Romantic. După ce s-au născut, radioul din camera lor a mers fără întrerupere pe acest post. Zi şi noapte! Şi mă mai întreb de ce fetele mele sunt disperate după muzica veche. După A-Ha, după Elvis, după Queen, după Margareta Pâslaru, dar mai ales după ABBA.

Ţin minte că acum vreo 10 ani, stăteam cu chirie undeva în Drumul Taberei, seara, nu mai ţin minte dacă în fiecare zi, era o emisiune, în care, dacă aveai puţin noroc, chiar puteai interveni în direct. Realizatoarea, jur că nu îi mai ştiu numele, o tipă adevărată, lansa un subiect pe marginea căruia „bârfea” alături de radioascultători. Am intrat de mai multe ori direct. Era nemaipomenit. Am fost chiar la Radio Romantic să o cunosc pe domnişoara care realiza emisiunea. Era din Târgovişte, dacă nu mă înşel.

Am auzit chiar o poveste despre naşterea Radioului Romantic. Se spune că Dan Voiculescu, disperat de posturile care printre melodii alese fără inspiraţie aruncau de-a valma reclamă, s-a hotărât să înfiinţeze Radio Romantic. Fără reclamă, fără prea multă gargară. Muzică, nu zgomot, vorba sloganului.

De ceva vreme, Radio Romantic şi-a abandonat principiile iniţiale. Difuzarea peste măsură a muzicii latino a transformat postul într-o telenovelă pe unde ultrascurte. Îmi place muzica latino-americană, dar nu în exces. Am început să schimb postul. Aşa am dat de Smart FM, de Gold FM. M-am ataşat foarte mult de ultimul. Dumnezeu îmi e martor că n-am trădat nici o secundă Radio Romantic. Am considerat însă că am libertatea de a alege în condiţiile în care nu mă mai regăsesc total în muzica lui.

Responses

  1. In PLOIESTI radio ROMANTIC pe care l-am adorat si eu nu se mai aude deloc, acum ascult NATIONAL FM,are multa muzica romaneasca veche, din indepartata mea copilarie, care imi reaminteste inca odata ce copilarie frumoasa am avut.

  2. Magic Fm poate fi o solutie de avarie in cazul in care postul tau favorit de radio nu mai e ce a fost.


Lasă un răspuns

Categorii

