Publicat de: adidobre | Octombrie 8, 2009

Cernăianu

Constantin Cernăianu împlineşte săptămâna viitoare 76 de ani. E un batrânel respectabil, care ascunde multe secrete din istoria postbelică a fotbalului românesc. Unele mi le-a încredinţat spre publicare în ultimii ani. Pe altele mi le-a dezvăluit, doar aşa, pentru mine. Domnul profesor Cernăianu e un personaj fabulos, iar CV-ul său e absolut impresionant.

Îl respect şi îl iubesc în primul rând pentru că a antrenat Petrolul. A luat titlul cu găzarii mei în 1966 şi a rămas de atunci cel mai tânăr antrenor-campion din fotbalul mioritic. Cernăianu l-a înlocuit pe Nelu Nunweiller la cârma naţionalei de juniori în 1981. S-a dus în Australia şi a luat bronzul. Cu 7 ani mai devreme, îi adusese Craiovei primii lauri de campioană.

Am scris astăzi pe evz.ro despre Constantin Cernăianu, pentru că, de mai multe zile, mi-am propus să stau de vorbă cu un fost selecţioner al României. I-am luat în ordine descrescătoare şi am descoperit un Piţurcă inabordabil, un Iordănescu neinteresant, un Hagi care n-ar fi spus prea multe, un Boloni despre care s-a tot scris în Evz (chiar azi), un Ienei supermediatizat în ultima vreme, un Cornel Dinu prea sofisticat inclusiv pentru el şi oricum mult mai preocupat de ceea ce se întâmplă la Dinamo, un Mircea Rădulescu ocupat cu catedra de fotbal de la Universitate şi cu şefia şcolii de aşa zişi antrenori, de un Gheorghe Constantin prea puţin în măsură, cu tot respectul, să vorbească despre tricolori din postura de selecţioner, un Mircea Lucescu şi el întors pe toate feţele de presa din România, un nea Tinel Stănescu mort de-a binelea, un Pişti Kovacs imposibil de intervievat din acelaşi motiv, şi aşa am ajuns la Constantin Cernăianu.

Sincer, eu zic că n-a ieşit rău materialul cu Cernăianu din evz.ro. Citiţi-l.

Lasă un răspuns

Categorii

