Publicat de: adidobre | Iunie 29, 2008

Zurich, prietenul meu

Nu l-am cunoscut pina in acesta vara. Auzisem in schimb foarte multe lucruri bune despre el. Ca ar fi primitor, bun cu toata lumea, dar mai ales linistit si curat. Si mai auzisem ca ar avea un suflet sincer, un amanunt care contrasteaza cu nebunia care a cuprins lumea secolului XXI. Dupa patru saptamini in care am avut timp sa ne cunoastem reciproc, pot spune, cu mina pe inima, ca mi-a devenit prieten. Unul dintre cei mai buni. Chiar daca uneori nu ii inteleg multe dintre obiceiurile sale. Acum pot spune despre el ca nu e doar bun, curat si linistit. Ci si serios. Si extrem de riguros. Nu lasa lucrurile neterminate si nici nu umbla cu jumatati de masura. Se sanctioneaza pe el insusi atunci cind greseste, doar pentru a arata celor din jur ca altfel nu se poate, ca fara o disciplina stricta nu poti reusi in viata. In aceasta perioada nu i-am fost singurul oaspete. Au mai venit la el acasa si alti prieteni, baieti si fete din toata Europa, pentru a petrece la un festival al bucuriei numit Euro 2008. Am inteles de la prietenul meu ca niciodata nu a gazduit o asemenea nebunie, mai ales ca unii dintre musafiri au cam intrecut masura. Spectacolul se apropie de sfirsit. Pe ecranele gigant din “Fan Zone”, printre munti de pahare de bere si fumul de gratare, se mai vede inca chipul batrinului Kobi Kuhn, trist, ca un Mos Craciun care si-a terminat cadourile. Pe “Letzigrund”, italienii inca mai urla de bucurie la penaltyul ratat de romanul Mutu. Ma pregatesc de plecare. Imi va lipsi noul meu prieten. La revedere, Zurich!

 

> Editorial aparut in cotidianul elvetian „Blick”, editia de duminica, 22 iunie 2008

Responses

  1. Festivalul de Craciun din Valcea in imagini:
    http://claudiunitisor.wordpress.com/2009/12/20/iata-cateva-fotografii-de-la-festivalul-ziua-lui-hristos/


Lasă un răspuns

Categorii

