Publicat de: adidobre | Iunie 19, 2008

Boulahrouz

La citeva minute dupa „istorica conferinta de presa” (scuzati cacofonia, daca ea exista in limba romana!) a selectionerului Victor Piturca, de la finalul meciului Romania – Olanda, „am fortat” intrarea in zona mixta a stadionului din Berna. „Fortat” e … fortat spus. Poti sa le ceri in casatorie pe „voluntirele” de la Euro si tot nu capeti indulgenta. Elvetia asta e o tara atit de corecta, incit, chiar si pentru un roman conservator ca mine devine enervanta ca o ploaie de vara cazuta din senin, fara aviz prealabil de la INMH. Sa revenim, asadar. Dupa celebra conferinta a lui nea Piti, care a insemnat de fapt un dialog intre selectionerul unic si subsemnatul, am fugit in zona mixta. Ma uitam la vedetele Olandei. Pe unii i-am cunoscut personal. Pe Van der Vaart, de exemplu. Imi aduc aminte, acum opt ani (la petrecerea de sfirsit de an de la Ajax), nici n-am vrut sa fac poza cu el decit la insistentele lui Lobont. „Fa, ba, o poza si cu ala micu’, nu vezi ca se uita urit”, mi-a strigat Lobont. Van der Vaart avea doar 17 ani si abia fusese primit in echipa de seniori a „lancierilor”.

Dupa meciul cu Romania, toti baietii lui Van Basten au primit cite o sticla de sampanie, pentru a cinsti calificarea in sferturi. Doar Khalid Boulahrouz a pastrat-o. Celelalte „portocale” au donat-o din start. Khalid parea stinjenit de ipostaza de betiv de ocazie si incerca sa scape de sticla. „Khalid, ce ai acolo?”, l-am intrebat, cu tupeu, desi il vedeam pe olandez pentru prima oara in carne si oase. „O sticla de sampanie! O vrei?”, m-a intrebat aparatorul lui Van Basten. „Nu”, i-am retezat-o scurt. Cum sa iau eu vreo spaga? Ce dracului, nu iau de la romani, iau de la olandezi? Citiva colegi romani urmareau mirati dialogul. Boulahrouz s-a uitat ciudat la mine. N-a zis nimic. A zimbit. A continuat insa conversatia. „O bei?”, il intreb. „Nu am baut alcool in viata mea”, raspunde marocanul nascut la Maassluis, in Olanda. Incepe sa-mi para rau ca nu am luat sticla de sampanie. Ma si gindeam: o scot din celofanul ala si-i cer un autograf pe eticheta! Khalid o tinea in continuare la vedere. Vroia sa scape de ea. M-a vazut. A zimbit, dar nu a spus nimic. Nu a mai repetat intrebarea. Parca ar fi fost soacra mea la prima mea vizita la Miercurea Ciuc, cind m-a intrebat daca imi e foame. I-am raspuns ca nu, din respect. A doua oara nu m-a mai intrebat! Ii cer un autograf lui Boulahrouz pe acreditarea de meci, acolo unde as fi vrut de fapt semnatura lui Van Persie. Khalid mi-a devenit brusc simpatic. Cred ca si eu lui. Asa imi place sa cred. A plecat. M-am uitat lung dupa el. Cita diferenta intre olandez si multi dintre tricolori.

Ieri, Daniel Contescu, colegul meu, mi-a citit o stire socanta: „Nevasta lui Boulahrouz a nascut prematur, iar copilul a murit. Khalid (prietenul meu) e in stare de soc”. Brusc, mi-am pus intrebarea pe care mi-o pun ori de cite ori aud ca viata ne da, mie sau altora, cite o lectie dura. „Ce e viata asta?”. Si raspunsul e intotdeauna, acelasi: „Nimic”. Bietul meu prieten. Ce o fi in sufletul lui?

Responses

  1. ce aventuri ai adi.ai putea scrie o carte dupa acest euro. oricum soarta acestui fundas e cruda.pacat.pana si „canibalii” pot fi imblanziti de viata…

  2. Imi aduc aminte de un meci disputat acum trei sau patru ani la Dortmund intre Borussia si Hamburger SV. Canibalul Boulahrouz, pe atunci jucatorul nordicilor, facea pe deplin cinste poreclei sale „maturand” unul dupa altul atacantii de la Dortmund. Cu cat galeria il huiduia mai mult cu atat mai dur juca. Mama ce l-am injurat atunci… Si acum?! Pot spune ca am avut oarecum constiinta incarcata am simtit ca trebuie sa fac ceva. Am intrat pe site-ul lui din Germania, http://www.boulahrouz.de, si m-am inregistrat in liste de condoleante alaturi de mii de oameni care au simtit ca mine.


Lasă un răspuns

Categorii

